דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


CRM בעידן האינטרנט 

מאת    [ 03/03/2010 ]

מילים במאמר: 505   [ נצפה 4713 פעמים ]

אפשר להגיד שמערכות CRM התנחלו זה מכבר בלבבותיהם של רוב אנשי העסקים בעידן המודרני. תמצאו אותן ברוב המכריע של העסקים הבינוניים והגדולים, פשוט משום שהן מסייעות רבות בקשר עם הלקוח. אך איך משפיע עידן האינטרנט על מערכת CRM? האם השימוש המאסיבי ברשת הגיע גם אל ניהול קשרי לקוחות?

התשובה היא כן. ועכשיו ההסבר

מערכות ניהול קשרי לקוחות מושפעות כמובן מהאינטרנט, כמו כולנו. זה מתבטא במספר צורות, כשהראשונה היא איסוף נתונים על הלקוח בעזרת האינטרנט: מערכות CRM באות בעצם לסייע לנו בצבירת מידע על הלקוח, כדי 'להכיר' אותו טוב יותר. את המידע הזה ניתן להשיג בקלות יחסית בעזרת הרשת.

כיום לא חסרים כלים שיכולים להצביע על תנועת לקוחות, כניסות לאתרי אינטרנט ואף הדפים הנצפים ביותר. בעזרת מערכת CRM, יכול הארגון לאסוף על לקוחותיו מידע בנוגע להעדפות שלהם. האינטרנט הופך להיות כלי משלים עבור מערכתCRM  ולהיפך.

כיום אפשר למצוא מערכת CRM שמשלבת בין השניים

יש לנו נתונים על הגולשים בצד אחד. יש לנו נתונים על לקוחות בצד שני. בדרך כלל, לא מדובר באותם אנשים, כך שאין לנו יותר מידי מה לעשות עם המידע הזה. אלא אם כן נשלב בין השניים ואז נדע גם על רצונותיהם של הלקוחות וגם על ההתנהגות שלהם כגולשים.

כיום, ישנן חברות שמציעות מערכת CRM כזו. זהו אחד החידושים בתחום, מערכת ניהול קשרי לקוחות שיודעת גם להעביר לכם פרטים לגבי התנהגות הלקוח באינטרנט. ואין יותר טוב מזה: כך לא רק שאתה יודע על הרגלי הצריכה של הלקוח שלך, אלא גם אילו אתרים מעניינים אותו. זהו הכיסוי המקסימלי שאפשר להשיג לגבי התנהגות הלקוח.

האינטרנט משפיע גם על מערכת CRM בארגון עצמו

מערכות CRM רגילות נבנות בחברה עצמה, על השרתים שלה ומוטמעת במערכת המיחשוב של הארגון עצמו. ישנם ארגונים שהחליטו להשתמש באופציה אחרת שמציעה רשת האינטרנט והיא לאחסן את המערכת בשרת חיצוני.

מערכת CRM באינטרנט: גישה לכל אחד מהעובדים

לעיתים יש צורך לבצע פעולות כלשהן לאחר שעות העבודה. אם תחליט להתקין מערכת CRM שתאוחסן בשרת חיצוני, תדע כי חלק מהעובדים, אלו שתעניק להם הרשאה, יוכלו לגשת אליה גם מביתם או מכל מקום בו יש אינטרנט. בגופים מסוימים, כאלו שבהם ניהול פרויקטים מתקיים 24 שעות ביממה, זהו יתרון גדול מאוד.

ויש כאן גם חיסכון בכסף רב

אחסון של מערכת ניהול קשרי לקוחות על שרת חיצוני, יכול גם לחסוך לך כסף. האחסון הזה מבטל את הצורך לשלם עבור החזקת שרת עצמאי ובדרך כלל תשלם על פעולת המערכת רק תשלום חודשי - מעין השכרה - ולא תצטרך לשלם סכום גדול כבר בתחילת הפרויקט עבור עלותו העתידית.

מערכת CRM כוללת כמובן גם חסרונות

ראשית, כל דבר שנמצא באינטרנט ולא במערכת סגורה השייכת לארגון בלבד, חשוף יותר ובעל בעיות אבטחת מידע. העלאת חומרים לרשת טומנת בחובה סכנה של פריצה למאגר. מעבר לזה, הגמישות של המערכת קטנה יותר. אין כמעט אפשרות להתאים אותה לרצונותיו של כל לקוח, משום שאותו שרת מעניק את השירות לכמה לקוחות בו זמנית.

בנוסף, מערכת קשרי לקוחות באינטרנט לא כוללת תוכנות שקיימות בארגון עצמו ובהן פרטי עסקאות לדוגמא. כך, המשתמשים לא יכולים לקבל מאותה מערכת CRM את כל הפרטים הדרושים והם זקוקים למחשבי הארגון כדי להשלים את התמונה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב